نرم افزار

مشکلات رابط کاربری HyperOS؛ باگ های دانلود و نصب هایپر او اس

شرکت شیائومی با ارائه رابط کاربری اختصاصی خود یعنی HyperOS برای گوشی شیائومی، پوکو و ردمی گام بزرگی در راستای کاربر پسندتر کردن محصولات خود برداشت. این رابط کاربری گرافیکی که تنظیمات بسیار گسترده ای را در بخش های مختلف از جمله امنیت، زیباسازی محیط گوشی و از همه شاید مهمتر تنظیمات اختصاصی بازی اعمال کرده، توانسته مخاطبین گیمر را به شدت مشتاق استفاده از گوشی های شیائومی کند.

آخرین ورژن رابط کاربری اختصاصی ارائه شده با عنوان هایپر او اس که در 26 اکتبر 2023 ارائه شده، طیف وسیعی از محصولات این برند چینی را پشتیبانی می کند. اما از زمان عرضه این سیستم نرم افزاری، متاسفانه مشکلات رابط کاربری HyperOS برخی از کاربران را سردرگم کرده است. ما در این مطلب قصد داریم تا برخی از شایع ترین باگ های هایپر او اس را که مشکلاتی برای کاربران شیائومی بوجود آورده است، معرفی کنیم، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لیست گوشی های شیائومی دریافت کننده اندروید 14

آپدیت و دانلود رابط کاربری اختصاصی HyperOS

آپدیت و دانلود رابط کاربری اختصاصی HyperOS

در اولین بخش از معرفی مشکلات رابط کاربری هایپر او اس به مسئله اپدیت این محصول می پردازیم. این رابط کاربری با وجود اینکه بر روی برخی از محصولات جدید شیائومی بصورت پیش فرض نصب شده است، اما تعداد کثیری از محصولاتی که توسط هایپر او اس پشتیبانی می شوند، از طریق اپدیت رابط کاربری، نصب می شوند. اپدیتی که شاید مشکلاتی را برای کاربران بوجود آورده باشد. نکته ای که در این بخش باید بدان اشاره کنیم، این است که بر طبق نظرات کاربران، میزان باگ های هایپر او اس در دستگاه هایی که به صورت پیش فرض این رابط کاربری را دارا هستند، بسیار کمتر از حالت اپدیت دستگاه به نسخه جدید این رابط کاربری است.

پس توصیه ما این است که اگر گوشی خود را به رابط کاربری HyperOS آپدیت نکرده اید، فعلا دست نگه دارید و تا مشخص شدن راه حل یا ارائه نسخه پایدارتر و کم باگ تر صبر پیشه کنید.

لیست گوشی های دریافت کننده MIUI 14 شیائومی

عدم نمایش نوتیفیکیشن تماس در HyperOS

عدم نمایش نوتیفیکیشن تماس

یکی از مشکلات رابط کاربری HyperOS که جزء شایع ترین آنها می باشد، عدم نمایش نوتیفیکیشن تماس بخصوص در واتساپ و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی است که باعث مشکلات عدیده ای برای کاربران شده است. بدلیل وجود این باگ هایپر او اس، کاربران بسیاری در سراسر دنیا از عدم آگاهی از تماس های برقرار شده با آنها مخصوصا تماس های کاری، ابراز نارضایتی کرده و دردسرهایی که توسط این باگ بدان گرفتار شده اند را به اشتراک گذاشته اند.

ریست فکتوری گوشی شیائومی

عدم کارکرد صحیح اپلیکیشن یوتیوب در هایپر او اس

یکی از اپلیکیشن هایی که کاربران بسیاری در سراسر دنیا از آن برای یادگیری، سرگرمی و اشتراک گذاری ویدیو استفاده می کنند، برنامه یوتیوب می باشد. این برنامه که توسط شرکت گوگل طراحی شده و کاربران را به دنیای عظیمی از ویدیوها وصل می کند، در آپدیتی که توسط رابط کاربری هایپر او اس صورت گرفته، دچار مشکلاتی شده که کاربران را دچار سردرگمی کرده است. اما دردسر بوجود آمده بدین صورت می باشد که در بسیاری از اوقات کلیپ اجرا شده در حالت loading قرار می گیرد و پخش نمی شود.

تاخیر و هنگ سیستم در HyperOS

یکی دیگر از باگ های HyperOS که سبب دردسر کاربران شده، تاخیر در اجرای برنامه ها و پاسخگویی گوشی موبایل می باشد. طبق گزارش های رسیده از برخی از کاربران، یکی از رایج ترین مشکلات رابط کاربری هایپر او اس هنگ کردن سیستم می باشد که در برخی از موارد تنها با ریستارت شدن دستگاه، وضعیت سیستم به حالت عادی برمی گردد.

عدم ذخیره اکانت در برنامه تماس

دیگر دردسری و گرفتاری کاربرانی که از رابط کاربری HyperOS استفاده می کنند، عدم ذخیره اکانت در برنامه تماس های گوشی می باشد. طبق نظر کاربران، عدم توانایی در ذخیره اطلاعات تماس، یکی از گرفتاری هایی است که بسیاری را در این زمینه سردرگم کرده است. البته این مشکل نسبت به دیگر مشکلات کمتر شده اما بدلیل مهم بودن و در بسیاری از اوقات ضروری بودن ذخیره اطلاعات تماس، جزو لیست مشکلات هایپر او اس قرار داده شده است. این مشکل که جزو موارد گزارش شده برای مشکلات رابط کاربری می یو ای 14 نیز بوده است، تاکنون راه حل جامع و فراگیری برای آن ارائه نشده است و باید منتظر اپدیت های جدیدتری باشیم.

ویژگی ها و قابلیت های اندروید 14 شیائومی

مشکلات تنظیمات حالت تاریک در HyperOS

مشکلات تنظیمات حالت تاریک

شاید شما نیز جزو کاربرانی هستید که به حالت dark mode یا همان حالت تاریک علاقه دارید و دوست دارید تا برنامه های خود را در این حالت استفاده کنید. متاسفانه بر طبق گزارشات مشکلات رابط کاربری شیائومی، هنوز این مشکل در برخی از محصولات گزارش می شود و راه حلی برای این موضوع ارائه نشده است. در نسخه های قبلی می یو ای، کاربران قادر بودند تا تنها با تنظیم حالت تاریک در تنظیمات شخصی سازی، تمامی برنامه های خود را بصورت تاریک درآورند و در این حالت از برنامه های خود استفاده کنند؛ از رابط کاربری miui 14 به بعد که این مشکل توسط کاربران گزارش شد، هنوز کاربران قادر نیستند تا از این حالت بصورت فراگیر در اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی شیائومی خود استفاده کنند.

پخش صدای مکالمه از بلندگوهای بالا و پایین دستگاه

شاید یکی از آزاردهنده ترین مواردی که حتی شما بصورت اتفاقی با آن مواجه شده باشید، پخش مکالمه شما با فرد دیگری در یک جمع از طریق بلندگوهای گوشی باشد. یکی از مشکلات رابط کاربری HyperOS که به جرات می توان آزاردهنده ترین باگ این رابط کاربری شیائومی، آن را نامید، پخش صدای مکالمه از بلندگوهای بالا و پایین دستگاه است. در این حالت که صدای مخاطب شما بدون استفاده از حالت بلندگو، از هر دو بلندگوی بالا و پایین گوشی شیائومی یا یکی از بلندگوها در زمان مکالمه پخش می شود، سردرگمی و دردسرهای بسیاری را برای طرفداران این برند چینی بوجود آورده است. متاسفانه برای این وضعیت نیز هنوز راه حلی ارائه نشده است و باید به انتظار update نشست.

جمع بندی

شرکت شیائومی که جزو کمپانی های خوشنام شرقی در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مخصوصا گوشی موبایل می باشد، چندی است که با مشکلات نرم افزاری جدی در رابط کاربری اختصاصی خود که با نام HyperOS شناخته می شود، مواجه شده و این مشکلات سردرگمی و دردسرهایی را برای کاربران این غول چینی بوجود آورده است. در این مطلب از تکفای سعی کردیم تا چند مورد از شایع ترین مشکلات رابط کاربری هایپر او اس را که در برخی موارد در miui 14 نیز دیده شده بودند، را ذکر کنیم. اگر شما نیز با مشکلی برخورده اید که در این لیست قرار ندارد، می توانید از طریق بخش نظرات آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا گوشی شیائومی، ردمی و پوکو را به رابط کاربری HyperOS آپدیت کنیم؟

طبق بررسی های صورت گرفته، در صورتی که گوشی شما واجد شرایط دریافت رابط کاربری HyperOS است، پیشنهاد می کنیم که فعلا آن را آپدیت نکنید چرا که کاربران دچار مشکلات عدیده ای شده اند! در حال حاضر بهتر است کمی صبر کنید تا آپدیت های پایدارتری ارائه شود.

مشکلات و باگ های رابط کاربری هایپر او اس چیست؟

به طور کلی، مشکلات و باگ های رابط کاربری هایپر او اس شامل عدم نمایش نوتیفیکیشن تماس، عدم کارکرد صحیح یوتیوب، تاخیر و هنگ سیستم، عدم ذخیره اکانت در برنامه تماس، ناسازگاری حالت تاریک، پخش صدای مکالمه از بلندگوهای بالا و پائین می شود. برخی از کاربران، مشکلات دیگری را نیز در بخش کامنت ها گزارش کرده اند که پیشنهاد می کنیم آنها را نیز مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید:
4.5/5 - (2 امتیاز)

تحریریه تکفای

گردآوری جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی و فناوری؛ نقد و بررسی گوشی ها، ساعت های هوشمند، بازی ها و برنامه های کاربردی

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. سلام و درود من گوشیم poco f5 هستش و به hyperos آخرین ورژن آپدیت هستش وقتی گوشیمو روی حالت تاریک گزاشتم و در گذشت چندین هفته خواستم گوشیمو روی حالت روشن قرار بدم برنامه های گوشی حالت روشن میشن ولی دیس پلی یا منوی اپلیکیشن ها روی حالت تاریک هستند مشکل از سیستم عامله؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      سیستم عامل گوشیتون اندروید هستش؛ مشکل از اون نیست
      در واقع مشکل از رابط کاربری HyperOS هستش – این رابط کاربری چون تازه منتشر شده باگ هایی داره
      بهتره صبر کنید تا آپدیت های پایدارتر منتشر بشه
      همچنین پیشنهاد می کنیم که مورد فوق رو از طریق برنامه Services & Feedback به شیائومی گزارش کنید
      امیدواریم که مشکلتون به زودی حل بشه
      موفق باشید

  2. بدترین اشکالی که گوشی من بعد از هایپر او اس شدن داره نداشتن volte هست.
    یعنی یه کار درست نمیتونن انجام بدن.
    کاش هرگز سمت شیائومی نمیرفتم.

    1. سلام محمد عزیز
      مدل گوشیتون چیه؟ متاسفانه این آپدیت برای هر گوشی باگ های مخصوص به خودشو داشته!

  3. سلام
    من گوشیه نوت 13 پرو گرفتم و به هایپر او اس آپدیت کردم برنامه هام دوال اپ میشن ولی اگه دیتا داشته باشه مثل آف سی 24 اجرا نمیشن البته قبل از این گوشی نوت 11 پرو داشتم که آپدیت شد به هایپر او اس ولی این مشکل را نداشتم

    1. سلام امین عزیز
      همونطور که اشاره کردید، متاسفانه باگ مربوط به هایپر او اس میشه (این باگ ها ممکنه توی هر گوشی متفاوت باشن)
      میتونید مشکل گفته شده رو از طریق برنامه Services & Feedback گزارش بدید یا منتظر آپدیت های پایدارتر بمونید
      پاینده باشید

    1. سلام محمد عزیز
      هایپر او اس سیستم عامل نیست؛ در اصل رابط کاربریه
      سیستم عامل گوشی شما همچنان اندروید هستش
      پیشنهاد می کنیم برنامه مورد نظر رو پاک کنید و دوباره از گوگل پلی دانلود کنید
      اگر باز هم این مشکل وجود داشت، توی برنامه Services & Feedback گزارش بدید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید