رپورتاژ

مهم ترین تکنیک های طراحی سایت فروشگاهی در سال 2023

این روزها، با پیشرفت فناوری و رشد روزافزون تجارت الکترونیک، داشتن یک حضور قوی و جذاب در فضای مجازی، برای کسب و کارهای فروشگاهی بسیار مهم شده است. اما باید به این نکته توجه کنید که فقط داشتن سایت و اکانت های شبکه اجتماعی کافی نیست. در طراحی سایت فروشگاهی خود حتما باید اصول آن را رعایت کنید تا بتوانید از سایت خود به درآمد بالا برسید.

در این متن، می‌خواهیم به عمق تکنیک‌ها، اصول و راهنماهایی که در طراحی وب‌سایت فروشگاهی باید مد نظر قرار داد، نگاهی دقیق‌تر بی اندازیم. از ایجاد تجربه کاربری جذاب و ساده، تا بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و ارتقاء امنیت اطلاعات مشتریان، تمام جوانب ضروری در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.

توانایی جذب و نگه‌داشتن مشتریان، بیش از هر زمان دیگری، به طراحی وب‌سایت صحیح بستگی دارد. از این رو، هدف اصلی ما در این مقاله، بررسی مهم ترین تکنیک های طراحی سایت فروشگاهی می باشد که باید در طراحی خود به آن ها دقت کنید. با ما همراه باشید تا در این سفر به دنیای تکنیک‌ها و راهکارهای خلاقانه، نقشه‌ای جامع برای رشد و موفقیت کسب و کار شما را طراحی کنیم.

بخش اولاصول طراحی وب‌سایت فروشگاهی

در این بخش از مقاله مهم ترین تکنیک های طراحی سایت فروشگاهی، قصد داریم تا 3 عدد از مهم ترین اصول های طراحی سایت فروشگاهی را نام ببریم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا سایت با طراحی زیبا و اصولی داشته باشید.

1- تجربه کاربری (UX) متمایز:

یکی از اصول اساسی در طراحی سایت فروشگاهی، ایجاد تجربه کاربری بی‌نظیر است. کاربران باید به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و بتوانند به راحتی محصولات را جستجو، مشاهده و خریداری کنند. ناوبری ساده، دسته‌بندی منطقی و امکانات فیلترینگ موثر به کاربران کمک می‌کنند تا به راحتی به دنبال محصولات خود بگردند. با توجه به زیاد بودن محصولات برخی از سایت ها، گاهی اوقات کاربران نمی توانند محصول مورد نظر را پیدا کنند و در نتیجه سایت را ترک می کنند. بنابراین حتما به این مورد توجه کنید که کاربران بتوانند به راحتی محصول خود را پیدا کنند.

2- طراحی واکنش‌گرا:

در دنیای امروز، مرورگرهای مختلف بر روی دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شوند. بنابراین، وب‌سایت فروشگاهی شما باید بر روی تمام دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده شود. طراحی واکنش‌گرا باعث می‌شود وب‌سایت به طور خودکار به اندازه مرورگر و دستگاه کاربر تطبیق پیدا کند. امروزه بیش از 70 درصد سرچ و خرید ها با موبایل انجام می شود، به همین دلیل برای افزایش رتبه سایت در گوگل و فروش محصولات خود حتما به ریسپانسیو بودن سایت در گوشی دقت کنید.

3- سرعت بارگذاری:

سرعت بارگذاری وب‌سایت اهمیت زیادی دارد. بارگذاری صفحات سریع‌تر باعث افزایش رضایت کاربران و کاهش نرخ خروجی می‌شود. بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از فشرده‌سازی مناسب و بهینه‌سازی کدها به منظور افزایش سرعت بارگذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طبق آخرین آمار به دست آمده کاربران در 10 ثانیه اول تصمیم می گیرند که در یک سایت بمانند یا آن را ترک کنند. بنابراین سایت شما علاوه بر داشتن طراحی زیبا باید در چند ثانیه اول لود شود تا کاربران در سایت شما بمانند و در نهایت از شما خرید کنند.

بخش دوممهم ترین تکنیک های طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

در این قسمت به بخش اصلی این مقاله یعنی مهم ترین تکنیک های طراحی سایت فروشگاهی می رسیم. در ادامه 4 تکنینک مهم طراحی سایت فروشگاهی را بیان می کنیم که تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش سایت شما خواهد داشت.

1- بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو(SEO):

طراحی وب‌سایت فروشگاهی باید با رویکرد SEO دیده شود. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینه‌سازی تگ‌های متا، ساختار URL بهینه و ایجاد محتوای با کیفیت موجب افزایش قابلیت دیده شدن وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو می‌شود. فرض کنید بهترین طراحی سایت فروشگاهی دنیا را انجام داده اید، اگر کسب وارد سایت شما نشود به چه دردی می خورد؟ یکی از بهترین راه های دیده شدن سایت شما سئو است. با یک برنامه ریزی دقیق سایت خود را به رتبه های برتر گوگل برسانید و فروش خود را افزایش دهید.

2- امنیت و حفاظت از اطلاعات:

اطمینان از امنیت اطلاعات مشتریان یکی از اولویت‌های اصلی است. استفاده از پروتکل HTTPS، ابزارهای امنیتی، به‌روزرسانی منظم نرم‌افزار و پیاده‌سازی استانداردهای امنیتی اهمیت دارد. اولین راه جلب اعتماد کاربران محافظت از اطلاعات آن ها است. حتما قبل از راه اندازی سایت، نکات امنیتی را رعایت کنید.

3- انتخاب درگاه‌های پرداخت:

انتخاب درگاه‌های پرداخت امن و معتبر برای وب‌سایت فروشگاهی شما اهمیت دارد. ایجاد امکان پرداخت آسان و متنوع برای مشتریان، اعتماد آنها را به شما افزایش می‌دهد. سعی کنید فرآیند پرداخت و خرید را بسیار آسان کنید. استفاده از فرم های بسیار طولانی، پرسیدن اطلاعات شخصی کاربران، و طولانی شدن فرآیند پرداخت اصلا پینشهاد نمی شود. طبق آمار به دست آمده 60 درصد کاربران خرید خود را نصفه رها می کنند.

4- تست و بهبود مداوم:

بعد از راه‌اندازی وب‌سایت، انجام تست‌های مختلف برای شناسایی مشکلات و بهبودهای مورد نیاز ضروری است. با استفاده از سایت های clarity و hotjar می توانید رفتار کاربران در سایت را ببینید و با توجه به آن ها سایت خود را بهبود دهید.

جمع بندی

با طراحی و توسعه وب‌سایت فروشگاهی، یک داستان هیجان‌انگیز از رشد و موفقیت کسب‌وکار شما آغاز می‌شود. در این مقاله، به اصول و تکنیک‌هایی که در طراحی وب‌سایت‌های فروشگاهی باید به آن‌ها توجه داشته باشید، پرداختیم. از تجربه کاربری متمایز و طراحی واکنش‌گرا تا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و ارتقاء امنیت، تمامی جنبه‌های مهم در این زمینه را بررسی کردیم.

یک وب‌سایت فروشگاهی موفق باید قادر به جذب و نگه‌داشتن مشتریان باشد. طراحی کاربرمحور به معنای ایجاد تجربه‌ای آسان، دلپذیر و جذاب برای کاربران است. ناوبری منطقی، دسته‌بندی مناسب محصولات و امکانات جستجو و فیلترینگ، مشتریان را به سرعت به محصولات مورد نظر هدایت می‌کنند.

همچنین، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یکی از عوامل کلیدی در موفقیت آنلاین کسب‌وکار است. با بهره‌گیری از استراتژی‌های SEO، وب‌سایت شما در نتایج جستجو بهتر دیده می‌شود و رتبه‌بندی بهتری خواهد داشت. در این زمینه سایت ساز های بسیار زیادی وجود دارند، به همین دلیل اگر خودتان تجربه کافی را ندارید حتما از این شرکت ها استفاده کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

تحریریه تکفای

گردآوری جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی و فناوری؛ نقد و بررسی گوشی ها، ساعت های هوشمند، بازی ها و برنامه های کاربردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید