رپورتاژ

اگر می‌خواهید فرایندهای کسب و کارتان را مدیریت کنید؛ یک نرم افزار CRM خوب لازم دارید

مدیریت فرآیندهای کسب و کار یک چالش بزرگ در اکثر سازمان‌ها است. بسیاری از صاحبان کسب و کار تصور می‌کنند که مدیریت فرآیندها یک هزینه هنگفت برای سازمان است یا فقط برای فرآیندهای عظیم ارزش دارد. اما باید بدانید که مدیریت فرآیندها بدون توجه به اندازه کسب و کار شما مهم است و هر سازمان با هر اندازه و با هر تعداد پرسنل باید فرآیندهای خود را کنترل کند تا از رقیبان خود عقب نیفتد.

نرم‌افزار CRM یکی از قطعی‌ترین روش‌ها برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار با کمک اتوماسیون است. اگر واقعا می‌خواهید خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید، کارایی را بهبود ببخشید و فروش را افزایش دهید، از نرم‌افزار CRM برای کنترل و نظارت بر فرآیندهای سازمان خود استفاده کنید.

BPMS چیست و چرا برای سازمان‌ها اهمیت دارد؟

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) ترکیبی از ابزارها و راه‌حل‌هایی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از طریق اتوماسیون، مدیریت و بهینه‌سازی فرآیند به چابکی دست یابند. هدف فناوری BPM ایجاد بهبود مستمر و دستیابی به اهداف استراتژیک کسب و کار مانند افزایش رضایت مشتری است.

در واقع نرم ‌افزار BPMS به سازمان‌ها کمک می‌کند تا چرخه مدیریت فرآیندهای کسب و کار را اجرا کنند. چرخه BPM شامل طراحی، مدل‌سازی، اجرا، نظارت و بهینه‌سازی فرآیندها است. برای مطالعه بیشتر در مورد سیستم مکانیزاسیون فرآیند های کسب و کار به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.payamgostar.com/blog/bpms

در پروسه مدیریت فرآیند کسب و کار، شرکت‌ها وضعیت فعلی را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا زمینه‌های بهبود را برای ایجاد یک سازمان کارآمدتر و مؤثرتر شناسایی کنند. با ساده‌سازی فرآیندها و حذف تنگناها، می‌توان هزینه‌ها را کاهش داده و کیفیت محصولات و خدمات خود را بهبود بخشید.

علاوه بر این، سیستم BPM سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا نسبت به تغییر نیازهای مشتری و بازار پاسخگوتر باشند و به سرعت با فناوری‌ها و مدل‌های تجاری جدید سازگار شوند. بنابراین سازمان‌ها رقابتی‌تر شده و با مدیریت موثر فرآیندهای خود به موفقیت‌های بلندمدت دست خواهند یافت.

هدف از مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟

هنگامی که فرآیندهای یک شرکت سازماندهی و سیستماتیک نشوند، در کل شرکت آشفتگی به وجود می‌آید. در سطح فردی، افراد فقط یک بخش از یک فرآیند را می‌بینند. تعداد بسیار کمی می‌توانند اثرات کامل یک فرآیند کسب‌وکار، داده‌های کلیدی مورد نیاز و جایی که تنگناها و ناکارآمدی‌های بالقوه وجود دارد را بررسی و سپس اصلاح کنند.

فرآیندهای مدیریت نشده و آشفته به کسب و کار آسیب می‌زند و منجر به یک یا چند مورد از موارد زیر می‌شوند:

  • زمان تلف شده
  • خطاهای بیشتر
  • افزایش سرزنش
  • کمبود داده
  • کارکنان بی‌روحیه

بنابراین برای جلوگیری از بی‌نظمی در سازمان، نیاز به یک استراتژی برای مدیریت و کنترل فرآیندهای جاری است. هدف مدیریت فرآیندهای کسب و کار، بهبود نظم، صرفه‌جویی در زمان و کارآمد بودن جریان‌های کاری است. راه‌اندازی BPM منجر به کاهش هرج و مرج می‌شود و به سازمان‌ها کمک می‌کند همگام با پیشرفت تکنولوژی حرکت کنند و بر دغدغه‌های سازمان خود اگاه باشند.

استفاده از ابزاری مناسب مانند CRM به سازمان‌ها در پیاده‌سازی BPM کمک می‌کند. در ادامه بیان می‌کنیم که CRM چیست و چگونه فرآیندها را مدیریت می‌کند.

نقش نرم‌افزار CRM در مدیریت فرآیندهای کسب و کار

نقش نرم‌افزار CRM در مدیریت فرآیندهای کسب و کار

پیاده سازی CRMدر سازمان که یک سیستم برنامه ریزی شده برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان آتی کسب و کارهاست، یکپارچگی و شفافیت را در تمام واحدهای شرکت به دنبال دارد.

CRM با بکارگیری BPM فرآیندها را کنترل و به طور مداوم بهینه می‌کند. این رویکرد، سازمانی کارآمدتر خلق می‌کند که قادر است با نیازهای متغیر مشتریان سازگار شود.

این نرم ‌افزار با اولویت‌بندی وظایف، یادآوری‌های خودکار و امکان تعریف نقش‌های سازمانی، مدیریت فرآیندها و فعالیت‌های سازمانی را برای مدیران آسان‌تر می‌کند. همچنین با ایجاد یک بستر جامع از داده‌های مخاطبان سازمان و تمرکز بر خدمات مشتری، به تحقق اهداف سازمان سرعت می‌بخشد.

مدیریت موفقیت آمیز فرآیند کسب و کار با نرم‌ افزار CRM منجر به پیشرفت‌های قابل توجهی در فرآیندها می‌شود که نتایج مثبتی را ایجاد می‌کند. این موارد شامل:

  • حذف فرآیندهای بدون ارزش
  • کاهش خطاهای انسانی
  • پیروی همه کارکنان از استانداردهای یکسان
  • پیش‌بینی نتایج با دقت بیشتر
  • کشف تنگناها و رفع اختلافات
  • بهبود عملکرد شرکت به طور مداوم

مدیریت فرآیند کسب و کار یک رویکرد سیستماتیک برای موثرتر، کارآمدتر کردن و سازگاری بیشتر با یک محیط دائما در حال تغییر است. به همین علت اولین قدم برای مدیریت و کنترل فرآیندها و رفع نیازهای مشتریان، به کارگیری CRM برای بهبود کسب و کارهای ایرانی و ماندگار بودن در این فضای رقابتی و رو به رشد است.

با محصول BPMS پیام گستر، فرآیندهای خود را مدیریت کنید!

در دنیای رقابتی امروز، زمان حرف اول را می‌زند. با محصول BPMS نرم ‌افزار CRM پیام گستر با حذف کارهای تکراری و اتوماتیک کردن آن‌ها، می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کرده و بهره‌وری را در سازمان افزایش دهید.

با کمک این محصول می‌توانید قوانین و شرایط را مطابق با الزام‌های سازمان خود تعریف کرده و فرم‌های لازم را بسازید. همچنین این امکان را دارید که از طریق مدل‌سازی فرآیندها یک گردش کاری مناسب ایجاد کنید که توانایی همگام‌سازی با نرم‌افزارهای دیگر سازمان را دارد.

برای مطالعه و بررسی بیشتر تاثیر سیستم های اتوماسیون در میزان افزایش فروش کسب و کارها، می توانید به مجموعه مقالات مجله پیام گستر در آدرس زیر مراجعه کنید و با اهمیت استقرار یک راهکار نرم افزاری برای بازاریابی محصولات و خدمات کسب و کارتان بیشتر آشنا شوید:

https://www.payamgostar.com/blog

4/5 - (1 امتیاز)

تحریریه تکفای

گردآوری جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی و فناوری؛ نقد و بررسی گوشی ها، ساعت های هوشمند، بازی ها و برنامه های کاربردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید