رپورتاژ

جواب لاتاری 2024 کی مشخص و اعلام می شود ؟

جواب لاتاری 2024 کی مشخص و اعلام می شود ؟

جواب لاتاری 2024 کی مشخص و اعلام می شود ؟ این سوالی است که خیلی از کاربران ثبت نام لاتاری ایرانیان لاتاری درباره برندگان لاتاری 1401 از ما می پرسند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

درباره لاتاری

اولین بار در سال ۱۹۹۰، برنامه ویزای مهاجرت تنوع نژادی (برنامه ویزای تنوع نژادی یا DIVERSITY VISA PROGRAM) برای تشویق مهاجرت از کشورهای مختلف به ایالات متحده پایه گذاری شد.

مدت زمان محدودی وجود دارد که در طی آن می توانید در هر سال برای برنامه ویزای لاتاری (DV) ثبت نام کنید. معمولا از اوایل ماه اکتبر (مهر ماه) آغاز می شود و تا اوایل نوامبر (آبان ماه) این فرصت پایان می یابد.

وزارت امور خارجه آمریکا هر سال دستورالعمل های دقیقی را برای ورود به برنامه DV منتشر می کند. این دستورالعمل ها شامل تاریخ ثبت نام هستند که در طی آن می توانید وارد شوید.

کلیه اطلاعات باید طی دوره ثبت نام مشخص در وب سایت الکترونیکی (E-DV) ارسال شود. هیچ ثبت نام خارج از تاریخ مشخص شده یا ثبت نام کاغذی پذیرفته نمی شوند.

این قانون در هر دوره ثبت نام فقط یک بار برای هر شخص امکان پذیر است. وزارت امور خارجه آمریکا برای شناسایی چندین ثبت نام از فناوری پیشرفته استفاده می کند.

اگر بیش از یک بار ارسال کنید، رد صلاحیت می شوید. این وب سایت تا تاریخ و زمان مشخص شده در صفحه وب دستورالعمل DV فعال نمی شود.

پس از ارسال اطلاعات کامل، صفحه تأیید حاوی نام خود و یک شماره تأیید منحصر به فرد را مشاهده خواهید کرد. این صفحه تأیید را برای سوابق خود چاپ کنید.

بسیار مهم است که شماره تأیید خود را حفظ کنید.

این تنها راهی است که می توانید وضعیت پذیرش خود را بررسی کنید و در صورت انتخاب، شما نیاز دارید تا دستورالعمل های بیشتری را بدست آورید و برای مصاحبه ویزا برنامه ریزی کنید.

هر سال، وزارت امور خارجه آمریکا، بر اساس تخصیص ویزاهای لاتاری آمریکا موجود در هر منطقه و کشور، از کلیه ورودی های ثبت شده، انتخاب تصادفی (قرعه کشی) را انجام می دهد.

هر ساله تقریبا در تاریخ 7 ماه مه، اطلاعات مربوط به بررسی وضعیت در وب سایت تنوع الکترونیکی ویزا (E-DV) به روز می شود و این تاریخ زمان اعلام نتایج لاتاری است.

نحوه انتخاب برندگان لاتاری

برندگان لاتاری به صورت تصادفی و از طریق قرعه کشی مشخص می شوند و به جز شانس هیچ عامل دیگری در نحوه انتخاب برندگان لاتاری دخالت ندارد.

بر خلاف تصور برخی افراد، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، سن، میزان تحصیلات و … تاثیری بر نحوه انتخاب برندگان نمی گذارد.

هر ساله حدود 4500 الی 6 هزار نفر ایرانی در لاتاری آمریکا برنده می شوند که شرایط متفاوت تحصیلی، سن و … دارند.

ثبت نام کردن برای ویزای آمریکا

افزایش شانس برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا

نحوه انتخاب برندگان لاتاری به صورت قرعه کشی و تصادفی است. شانس تنها عامل برنده شدن در لاتاری است، اما آیا می توان شانس برنده شدن در لاتاری را افزایش داد؟

پاسخ مثبت است. بعضی افراد می توانند دو یا سه شانس در قرعه کشی لاتاری داشته باشند، اما چطور؟

در ادامه با ایرانیان لاتاری همراه باشید تا با یک مثال برای شما توضیح دهیم و درباره هزینه های برندگان لاتاری بیشتر اطلاع کسب کنید.

یک خانواده سه نفره را در نظر بگیرید. پدر و مادر هر دو واجد یکی از شروط تحصیلی و یا شغلی هستند. فرزند مجرد آنها نیز حدود 18 سال سن دارد و تا مقطع دیپلم تحصیل کرده است.

در این حالت برای والدین 2 شانس و برای فرزند آنها 3 شانس در قرعه کشی لاتاری وجود خواهد داشت.

شانس والدین به این صورت محاسبه می شود:

  1. پدر خانواده به عنوان نفر اصلی ثبت نام کند که در این حالت همسر و فرزند او زیرمجموعه خواهند بود.
  2. مادر خانواده به عنوان نفر اصلی ثبت نام کند که در این حالت همسر و فرزند او زیرمجموعه خواهند بود.

پس پدر خانواده یکبار به عنوان نفر اصلی و یک بار به عنوان زیر مجموعه همسرش شانس برنده شدن دارد.

مادر خانواده نیز به همین صورت، یکبار به عنوان نفر اصلی و یا کیس اصلی ثبت نام لاتاری و یکبار به عنوان زیر مجموعه همسرش از شانس شرکت در قرعه کشی لاتاری برخوردار می شود.

در تمام 2 حالت بالا، فرزند هم دو شانس شرکت در قرعه کشی لاتاری را به دست آورده، یکبار به عنوان زیرمجموعه پدر و بار دیگر به عنوان زیرمجموعه مادر.

اما یک شانس دیگر هم برای این فرزند وجود دارد:

  1. فرزند به دلیل داشتن شرط تحصیلی (حداقل دیپلم 12 ساله) به تنهایی در لاتاری ثبت نام کند.

در نتیجه، این شخص علاوه بر دو شانس بالا و ثبت نام به عنوان زیرمجموعه والدین، یک شانس دیگر نیز برای شرکت در قرعه کشی خواهد داشت که در مجموع از 3 شانس برخوردار می شود.

به همین سادگی، متقاضی می تواند شانس برنده شدن در قرعه کشی لاتاری را افزایش دهد.

تاریخ دقیق اعلام نتایج و برندگان لاتاری 2024

تاریخ دقیق انتشار نتایج لاتاری 2024، زمان اعلام برندگان لاتاری و امکان مشاهده وضعیت نتیجه لاتاری 2024، 16 اردیبهشت ماه 1402خواهد بود.

موسسه ایرانیان لاتاری نیز نتیجه قرعه کشی ثبت نام کنندگان محترم موسسه را اطلاع رسانی خواهد کرد.

ثبت نام کنندگان لاتاری 2024 که در بازه ی زمانی مهر و آبان 1401 اقدام به ثبت نام کرده بودند، اکنون بی صبرانه منتظر اعلام نتایج لاتاری هستند.

نتایج لاتاری 2024 آمریکا

نتایج لاتاری

نتایج لاتاری 2024 و وضعیت برندگان این دوره، شانزدهم اردیبهشت ماه 1402 منتشر خواهد شد.

قرعه کشی لاتاری 2024 از میان متقاضیانی که در بازه ی زمانی مهر و آبان 1402 اقدام به ثبت نام نموده اند، انجام می شود.

زمان اعلام نتایج لاتاری از طریق راه های ارتباطی موسسه ایرانیان لاتاری اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از انتشار نتایج، ثبت نام کنندگان محترم موسسه ایرانیان لاتاری به تدریج پیامک اعلام نتایج لاتاری را از سوی موسسه دریافت خواهند کرد.

اگر نام شما در بین برندگان خوش شانس لاتاری 2024 باشد، باید در اسرع وقت نسبت به شروع مراحل کاری برندگان لاتاری اقدام کنید؛

زیرا در صورت برنده شدن، فرصت مناسب برای پرکردن فرم DS-260 و ادامه روند اخذ ویزا برای برندگان لاتاری نباید از دست برود.

چگونه می توانیم نتایج برندگان لاتاری را مشاهده کنیم؟

انتخاب برندگان ویزای تنوع نژادی آمریکا، یا لاتاری گرین کارت آمریکا، کاملا به صورت تصادفی و بر مبنای قرعه کشی صورت می گیرد.

برای آگاهی از نتایج لاتاری 2024 باید در تاریخ مقرر با مراجعه به سایت وزارت امور خارجه آمریکا از وضعیت ثبت نام لاتاری خود مطلع شوید.

همچنین تمامی ثبت نام کنندگان  محترم موسسه، با دریافت پیامک از طرف ایرانیان لاتاری، از نتیجه قرعه کشی و نتیجه لاتاری مطلع می شوند.

با توجه به اطلاعات و آمارهای موجود، حدود 4500 تا 6 هزار نفر از شرکت کنندگان ایرانی هر سال در لاتاری آمریکا پذیرفته می شوند.

پیش بینی می شود که همین تعداد برنده برای لاتاری 2024 آمریکا از ایران انتخاب شوند. سهمیه ایران مانند سال گذشته به قوت خود باقی است.

پس از اعلام نتایج قرعه کشی، برندگان لاتاری 2024 می توانند از خدمات موسسه ایرانیان لاتاری تا زمان اخذ ویزا و اقامت در آمریکا برخوردار شوند.

با بهره گیری از تجارب ارزشمند کارشناسان موسسه ایرانیان لاتاری، از روند موفقیت آمیز اخذ ویزا و اقامت دائم با دریافت گرین کارت آمریکا، اطمینان خاطر خواهید داشت.

4.7/5 - (3 امتیاز)

تحریریه تکفای

گردآوری جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی و فناوری؛ نقد و بررسی گوشی ها، ساعت های هوشمند، بازی ها و برنامه های کاربردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید