آموزش و ترفندها

منظور از طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت برای اینترنت یک موضوع ضروری به حساب می‌آید. این روزها که همه کارها، به صورت آنلاین انجام می‌شوند، طراحی سایت از الویت مهمی برخوردار می‌باشد. به همین دلیل باید با به روزرسانی و نگهداری محتوای وب خود به خوبی آشنایی داشته باشید که هدف ما از نوشتن این مقاله آشنا کردن شما با این موضوع است.

درباره طراحی سایت

اگر با طراحی وب سایت و نحوه انجام آن به روش صحیح آشنا نباشید، ممکن است نتوانید یک سایت مناسب برای خود طراحی کنید و در این صورت باید در این زمینه اطلاع کافی داشته باشید. طراحی سایت، یک بستر مجازی است که شامل رابط‌های دیجیتالی مانند وب سایت‌ها، برنامه‌ها و خدمات شما می‌شود.

می‌توان با استفاده از کد HTML برای برنامه ‌نویسی وب‌سایت‌ها و CSS برای استاندارد کردن زبان بصری سایت‌ها بهره گرفت. متخصصان طراحی وب، مسئول ایجاد تجربه‌های دیجیتالی هستند، تا برای عموم قابل استفاده شود. یک طراح وب حرفه‌ای، با مهارت‌های لازم خود به ایجاد طراحی سایت، برای رونق کسب و کار شما کمک می‌کند. این موارد می‌تواند در زمینه‌های طراحی وب خاص، از ایجاد وب‌ سایت تا توسعه اپلیکیشن موبایل، تخصصی باشد.

طراحی چند بخش فرعی مهم وبسایت

طراحی گرافیک وب

این مدل نوعی طراحی وب است که برای تصاویر وب سایت اعمال می‌شود و شامل همه چیز از رنگ‌ها و فونت‌ها گرفته تا طرح کلی صفحات آن می‌شود. مهم‌ترین اقدام در این زمینه، تبدیل هویت برند به طراحی وبسایت است، تا بازدیدکننده بتواند با آن ارتباط برقرار کند و صفحه را به عنوان بخشی از حضور آن کسب و کار را به درستی ببیند.

طراحی رابط

عمل طراحی وب نیز به طراحی رابط اشاره دارد که نه تنها برای وب سایت‌های سنتی کاربرد دارد، بلکه شامل برنامه‌های تلفن همراه، بازی‌ها، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و چندین محصول دیگر نیز می‌شود. به هر حال، رابط هر چیزی است که به عنوان یک واسطه بین کاربر و سیستم عمل می‌کند. ایده ارائه یک رابط کاربری ساده، برای سازگاری با سلیقه مخاطب است.

طراحی تجربه کاربری

ظاهر و احساس یک رابط دیجیتال نیز به تجربه کاربری خوب نیاز دارد. در غیر این صورت مخاطب شما به دنبال راه‌حل‌های دیگری خواهد بود.

بهینه سازی موتور جستجو

آخرین مورد در این حیطه، طراحی وب با کار بهینه ‌سازی موتور جستجو (SEO) است، تا مطمئن شوید که گوگل و سایت‌های مشابه به درستی محتوای شما را فهرست‌بندی می‌کند. این به محتوای شما کمک می‌کند، تا به موقعیت‌های بهتری در رتبه‌بندی نتایج جستجو دست یابید، بنابراین به مخاطبان گسترده‌تری که به دنبال سایت شما هستند دسترسی پیدا کنید.

چرا طراحی سایت اهمیت دارد؟

چرا طراحی سایت اهمیت دارد؟

طراحی وب ابزاری است که از آن برای کمک به افراد جهت یافتن، خدمات و محصولات‌تان آنگونه که شما می‌خواهید، کمک می‌کند. با بکارگیری استراتژی و رویکرد بازاریابی بصری صحیح، کسب و کار شما می‌تواند مخاطبان مناسب را جذب کند و آنها را به مشتری دائمی شما تبدیل کند.

با برقراری ارتباط با محصولات و خدماتی که ثبات و معتبر بودن پروژه را ارائه می‌دهد، کاربران تمایل بیشتری به خرید و برقراری ارتباط با سایت شما را دارند. بدون انجام دادن یک طراحی وب واضح، نتایج بالقوه‌ای را که حضور آنلاین خوب می‌تواند به شما بدهد، از دست می‌دهید.

به این ترتیب، این موضوع، مورد مهمی از پروژه شما است که نباید نادیده گرفته شود. مخاطب شما می‌تواند بگوید طراحی شما ضعیف است و نمی‌خواهد از طریق یک تجربه بد با تجارت شما درگیر شود. در عوض، آن‌ها رقبایی را انتخاب می‌کنند که ارزش مناسبی به طراحی وب می‌دهند.

به همین دلیل است که کار با طراحان وب واجد شرایط بسیار مهم است. یک متخصص ماهر می‌تواند نیازهای برند شما را تجزیه و تحلیل کند و از ابزارهای مناسب برای ترجمه بصری آن استفاده کند و در عین حال به استراتژی و اهداف خود وفادار بماند.

درباره طراحی سایت وردپرس

درباره طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس، هر گونه وب سایتی است که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) استفاده می‌کند. وردپرس هم پشتیبانی وب‌سایت (واسطی که کاربر برای ایجاد تغییرات یا افزودن محتوای جدید وارد می‌شود) و هم قسمت ظاهری (بخش قابل مشاهده از وب‌سایتی که بازدیدکنندگان شما در وب می‌بینند) را ایجاد می‌کند.

چند نمونه مهم طراحی سایت وردپرس

بلاگ: وبلاگ نوع خاصی از وب‌سایت است که به اشتراک‌گذاری افکار، عکس‌ها، نظرات، آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و موارد دیگر اختصاص دارد.

طراحی سایت فروشگاهی: یک وب‌سایت تجارت الکترونیک است که به شما امکان می‌دهد کالاها یا خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید و از طریق یک سیستم پرداخت آنلاین هزینه را دریافت کنید. برای این کار شما می‌توانید یک افزونه تجارت الکترونیک وردپرس را دانلود و نصب کنید تا عملکرد پیش فرض وردپرس را گسترش دهید و بتوانید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود داشته باشید.

طراحی وبسایت تالار گفتمان: یک وب‌سایت تالار گفتمان می‌تواند مکانی مفید برای سؤالات کاربران یا اشتراک‌گذاری مشاوره باشد. بسیاری از وب‌سایت‌های انجمن‌ها بر روی وردپرس اجرا می‌شوند.

وب‌سایت آموزش الکترونیکی: دانش‌آموزان می‌توانند در دوره‌های آنلاین شرکت کرده، پیشرفت خود را پیگیری کنند و منابع را از آن دانلود کنند. با نوع خاصی از افزونه‌ها، می‌توانید دوره‌های آنلاین را از یک وب سایت وردپرس ارائه دهید.

ویژگی‌ های طراحی سایت وردپرس

اگر می‌پرسید چرا وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت پرکاربرد است، در اینجا به برخی از ویژگی‌های وردپرس به‌عنوان یک پلتفرم وب‌سایت، می‌پردازیم:

سادگی: وردپرس به شما امکان می‌دهد محتوای وب سایت خود را به سرعت منتشر و تولید کنید. حتی به عنوان یک مبتدی می‌توانید به راحتی از وردپرس استفاده کنید.

هزینه رایگان است: نرم افزار واقعی وردپرس موجود در WordPress.org برای دانلود و استفاده رایگان است. با این حال، باید برای میزبانی وب و نام دامنه هزینه کنید.

انعطاف‌پذیری: طراحی کردن سایت با وردپرس به شما امکان می‌دهد، انواع مختلفی از وب‌سایت‌ها را ایجاد کنید، از وبلاگ‌های شخصی و فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا مجلات و روزنامه‌های آنلاین.

استفاده آسان: اگر می‌توانید از نرم‌افزار پردازش کلمه مانند Microsoft Word استفاده کنید، می‌توانید از WordPress برای ساخت و مدیریت یک وب‌سایت نیز بهره بگیرید.

امنیت وب‌سایت: در حالی که هیچ پلتفرم وب‌سایتی صد در صد ایمن نیست، اما امنیت وردپرس با تیم امنیتی هوشیار متشکل از توسعه‌ دهندگان و کاربران اصلی همچنان بهبود می‌یابد. مشکلات رایج امنیتی وردپرس معمولاً به دلیل خطای کاربر است نه خود نرم افزار.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی، حداکثر 75 درصد از اعتبار فروشگاه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر دیدگاه مشتری تاثیر می‌گذارد. طراحی وب سایت فروشگاهی شامل ایجاد و راه اندازی یک فروشگاه مجازی برای فروش محصولات و خدمات است. اگر چه طراحی این وب‌سایت، تنها چیزی نیست که مشتریان به دنبال آن هستند؛ اما ادغام آن با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های دیجیتال و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) تجربه کاربری برتری را ارائه می‌کند که ترافیک فروشگاه شما را افزایش می‌دهد.

طراحی نوع سایت فروشگاهی، تنها به ظاهر فروشگاه شما نیست، بلکه به این می‌باشد که چگونه مشتریان شما را بیابند و بشناسند. کسب و کار تجارت الکترونیک شما باید تجربه منحصر به فردی را ارائه دهد که پیوند عاطفی بین خریداران و محصولات شما ایجاد کند.

سخن پایانی

هدف از نوشتن این مقاله پرداختن به اهمیت طراحی سایت بوده و اینکه چگونه می‌توانید از این طریق به تجارت و کسب و کار خود رونق ببخشید. طراحی سایت وردپرس و وبسایت فروشگاهی از موضوعات مهمی می‌باشد که در این رابطه به آن پرداختیم.

4.3/5 - (11 امتیاز)

تحریریه تکفای

گردآوری جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی و فناوری؛ نقد و بررسی گوشی ها، ساعت های هوشمند، بازی ها و برنامه های کاربردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات از ما حمایت کنید