تبلیغ در گوگل؛ وقتی هوش مصنوعی گوگل فروش شما را بالا میبرد!

به عنوان صاحب یک کسبوکار؛ اگر فروشندهای وجود داشت که 24 ساعت شبانهروز میتوانست مشتریان را جذب و محصولات یا خدمات شما را به آنها بفروشد، حتما او را استخدام میکردید. این طور نیست؟ شاید حتی حاضر بودید هزینه بیشتری هم برای استخدام آن فروشنده در نظر بگیرید!
خب؛ این کاری است که تبلیغات گوگل برای شما انجام میدهد. مخصوصا که این روزها صحبتها از قابلیتهای هوش مصنوعی این تبلیغات در هدفگیری دقیق مخاطبان بالا گرفته است.
در این مقاله به بررسی این قابلیتها پرداخته و به شما میگوییم که چگونه گوگل ادز میتواند آمار فروش محصولات و یا خدمات شما را بالا ببرد.
پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
هدررفت بودجه تبلیغاتی و نرسیدن به نتایج واقعی؛ رایجترین مشکل کسبوکارها
اگر سابقه راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی آنلاین را داشته باشید؛ به خوبی میتوانید با این بخش از این مقاله ارتباط برقرارکنید.
وقتی که صحبت از تبلیغات آنلاین به میان میآید؛ این موارد اصلیترین مشکلاتی هستند که کسبوکارها با آنها مواجه میشوند:
- عدم هدفگیری دقیق مخاطب: تبلیغات به افرادی نمایش داده میشود که لزوماً به محصول یا خدمات شما علاقهمند نیستند.
- عدم بازگشت سرمایه (ROI): بسیاری از کسبوکارها نتایج مطلوبی از تبلیغات خود نمیگیرند.
- هزینه بالای تبلیغات: در سالهای اخیر به خصوص، هزینه تبلیغات آنلاین به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به طوری که در حال حاضر برای یک همکاری ساده با اینفلوئنسرهای اینستاگرام، حداقل چیزی بین 20 تا 50 میلیون تومان را برای نتیجهگیری خوب باید در نظر بگیرید.
گوگل ادز؛ گزینهای هوشمند با امکان بهنیهسازی بودجه برای نتیجهگیری حداکثری
در این میان تبلیغات گوگل اما با قابلیتهایی مثل گزینههای متنوع هدفگیری کاربران، ابزارهای هوش مصنوعی برای شخصیسازی تبلیغات و یا امکان پرداخت هزینه تبلیغ تنها در صورت گرفتن نتیجه؛ این امکان را به شما میدهد تا بودجه خود را برای نمایش به افرادی که واقعا به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند بهینه کرده و بیشترین استفاده را از آن داشته باشید.
قبل از پرداختن به مزیتهای تبلیغ در این پلتفرم، اجازه دهید بررسی کنیم که اصلا گوگل ادز چیست؟
گوگل ادز (Google Ads) یک پلتفرم تبلیغاتی است که به کسبوکارها این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل، یوتیوب، و سایر سایتهای مرتبط نمایش دهند. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی، تبلیغات را به افرادی نمایش میدهد که بیشترین احتمال را برای تبدیل شدن به مشتری دارند.
برخی از مهمترین دلایل برای تبلیغ در گوگل:
پرداخت هزینه تبلیغ تنها در صورت نتیجهگیری (PPC)
تبلیغات گوگل از جمله گزینههای تبلیغات PPC یا همان Pay Per Click است. این یعنی این که شما میتوانید تنظیمات کمپینهای خود را به گونهای ست کنید که تنها وقتی که کاربران بر روی تبلیغ کلیک کرده و وارد سایت شما میشوند هزینه تبلیغ را بپردازید.
این مورد به شما کمک میکند تا اطمینان پیدا کنید که هزینه تبلیغات در مسیری خرج میشود که احتمال تبدیل مخاطب به مشتری در آن، بالاتر از گزینههایی مثل تبلیغ در اینستاگرام یا راهاندازی کمپینهای ایمیل مارکتینگ است.
گزینههای هدفگیری متعدد
اما حتی این مدل پرداخت PPC را نیز میتوان در گوگل ادز بهینهتر کرد! گزینههایی مثل پرداخت تنها در ازای تبدیل شدن کاربر به مشتری از این مثالها است.
در این مدل هدفگیری، شما تعیین میکنید تنها در صورتی که مخاطب هدف تبلیغ به مشتری شما تبدیل شود هزینه تبلیغ را پرداخت کنید. به عنوان مثال، اگر کاربر تبلیغ را دیده، وارد سایت شما شده و خرید خود را تکمیل کرده است؛ تنها در آن صورت به گوگل هزینه تبلیغ را پرداخت میکنید.
در این مورد گزینههای پرداخت دیگری نیز وجود دارند که بسته به حوزه کاری خود و هدفی که از تبلیغات دارید، میتوانید از هر یک از آنها استفاده کنید.
در واقع، این تنوع بالا در انتخاب مدل پرداخت هزینه تبلیغات این امکان را به تبلیغدهدنگان در گوگل ادز میدهد تا بسته به هدفی که دارند؛ بهترین نتیجه را از تبلیغات در گوگل بگیرند.
امکان بررسی دقیق عملکرد تبلیغات و رهگیری نتایج
یکی از مهمترین مزیتهای تبلیغ در گوگل، امکانات پیشرفته آن در رهگیری عملکرد کمپینهای تبلیغاتی است.
داشبورد گوگل ادز، دیتاهای بسیار کاربردی از عملکرد کمپینها و تبلیغات مثل تعداد ایمپرشنهای دریافتی، کلیکها، درصد تبدیل مخاطبان به مشتری و دیگر موارد را به شما میدهد.
آنالیز این دیتاها به شما کمک میکند تا بررسی کنید که کدام یک از کمپینها و استراتژیهای تبلیغاتی که داشتید هدفهای مورد نظر شما را تیک زده و کدام انتظاراتی که داشتید را برآورده نکردهاند.
صرفهجویی در زمان و هزینهها
گوگل ادز این امکان را به شما میدهد تا به مقدار قابل توجهی در هزینههای خود صرفهجویی کنید. تعرفه گوگل ادز برای کسبوکارهای مختلف متفاوت است. چیزی که در بین تمام آنها مشترک است اما این است که با بهینهسازی تبلیغات برای فراهم کرد بهترین پاسخ به نیاز مخاطبان، میتوانید در طولانی مدت هزینههای خود را کاهش داده و با صرف بودجه پایینترنسبت به رقبا، نتایج بهتری از تبلیغات در گوگل بگیرید.
بحث دیگر در این مورد، کاربرد گوگل ادز در صرفهجویی در زمان شماست.
احتمالا با سئو (SEO) سایت آشنا باشید؛ گزینهای که صفحات یک سایت را برای نتایج در رتبههای بالاتر و البته ارگانیک صفحه سرچ بهینه میکند.
اما این بهینهسازی به زمان نیاز دارد. به طور معمول، حداقل 1 سال و در برخی موارد سالها تلاش مداوم نیاز است تا یک سایت از رتبههای پایین سرچ گوگل به رتبهها بالا برسد.
در آن طرف، تبلیغات گوگل ادز اما این امکان را به شما میدهند که از همان اول و تنها در چند ساعت، در رتبههای بالا صفحه سرچ گوگل دیده شوید.
نقش هوش مصنوعی در تبلیغات گوگل؛ هدفگیری حتی پیشرفتهتر
احتمالا تا به اینجای این مطلب، با قابلیتهای پیشرفته گوگل ادز در هدفگیرزی کاربران آشنا شده باشید. اما لازم است تا به شما بگوییم که این قابلیتها حالا با استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم گوگل ادز، پیشرفتهترهم شدهاند.
هوش مصنوعی گوگل با تحلیل دادههای کاربران، رفتار آنها، و جستجوهای قبلی، تصمیم میگیرد که کدام تبلیغ به کدام کاربر نمایش داده شود. این سیستم بهطور مداوم یاد میگیرد و بهینه میشود تا بهترین نتایج را ارائه دهد.
گزینههایی مثل AI Max برای کمپینهای سرچ و یا امکان نمایش تبلیغ در AI Overview و AI Mode جدیدترین ایدههای استفاههای گوگل ادز از هوش مصنوعی است که این امکان را به تبلیغدهندگان میدهند تا تبلیغات خود را شخصیسازیشده ترین حالت ممکن به مخاطبان هدف نمایش دهند.
تصور کنید؛ کاربری که در پلتفرمهای تحت مالکیت گوگل به یک حوزه علاقهمند میشود، نیازی به خرید یک محصول یا خدمات پیدا میکند و باز در گوگل به دنبال آن میگردد.
و درست در جایی که باید، تبلیغ شما را میبیند و از شما خرید میکند.
مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات
- هدفگیری دقیقتر: نمایش تبلیغات به افرادی که بیشترین احتمال را برای خرید دارند.
- بهینهسازی خودکار: تنظیمات کمپین بهصورت خودکار برای دستیابی به بهترین عملکرد.
- کاهش هزینهها: با هدفگیری دقیقتر، هزینههای تبلیغات کاهش مییابد.
چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟
اگر با مطالعه این مطلب علاقهمند شدید تا گوگل ادز را امتحان کنید؛ احتمالا این سوال را داشته باشید که چگونه میتوانیم در گوگل تبلیغ کنیم؟
برای تبلیغ در گوگل به یک اکانت گوگل ادز و شارژ آن دارید.
متاسفانه به دلیل تحریمهای موجود،در حال حاضر امکان تبلیغ مستقیم در گوگل برای کسبوکارهای ایرانی وجود ندارد. اما در این مورد میتوانید از خدمات شرکتهای واسطه برای راهاندازی کمپینهای گوگل ادز خود استفاده کنید.
جی ادز یکی از قدیمترین آژانسهای تبلیغاتی گوگل ادز در ایران است که خدمات متنوعی در این حوزه مثل ساخت اکانت گوگل ادز، شارژ آن و یا ابزارهای مختلفی برای نتیجهگیری بهتر از تبلیغات را به مشتریان خود ارائه میکند.
اگر میخواهید اولین کمپین گوگل ادز خود را راهاندازی کرده و یا این که بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید؛ میتوانید سری به سایت این آژانس زده و با کارشناسهای آن تماس بگیرید.
امیدواریم مطالب این مقاله برای شما کاربردی بوده باشه و ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید.