چگونه در توییتر فالوور جمع کنیم؟
برندینگ و بازاریابی در دنیای توییتر جزو آن دسته از فعالیتهای تاثیرگذاری است که هر کسب و کار باید دنبال کند. توییتر سابق و شبکه اجتماعی ایکس کنونی، همواره یکی از بهترین شبکههای اجتماعی برای دنبال کردن جدید مسائل روز و جدیدترین ترندها بوده است. از این فرصت میتوان به عنوان صاحب یک کسب و کار استفاده کرده و حتی آن را به نقطه قوت بیزینس تبدیل کرد. بیزینسهای زیادی در توییتر فعال هستند و فالوورهای خود را با مطالبشان مجاب میکنند در صفحه آنها بمانند، محتواهایشان لایک کرده و کوت کنند. اگر فکر میکنید برای رشد تجارت خود در توییتر نیاز به فالوور دارید، میتوانید از روشهای خلاقانه و جذابی که در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنید.
روشهای افزایش فالوور در توییتر
همان طور که میدانید، در دنیای توییتر با چند کاراکتر محدود و نوشته باید مخاطبان خود را جذب کنید و کاری کنید آنها شما را در این فضای پر رقابت دنبال کنند. قدرت برندینگ و ترند شدن در این فضا را دست کم نگیرید و همین حالا دست بکار شوید. میتوانید برای شروع روشهای افزایش فالوور در توییتر را دنبال کرده و مخاطبان واقعی جذب کنید.
1: اشتراکگذاری مطالب مرتبط و مفید
کاربرانی که به توییتر سر میزنند، دنبال مطالعه مطالبی هستند که به آن علاقه دارند و برایشان مفید است. اولین قدمی که برای افزایش فالوور در این فضا باید انجام دهید، اشتراکگذاری مطالبی است که با حوزه کاری شما مرتبط بوده و از نظر کارایی نیز مفید باشد.
مطمئن شوید محتوای شما برای مخاطبانتان جذاب است و ارزش افزودهای هم به همراه دارد. میتوانید صفحه اکسپلور توییتر را بررسی کرده و موضوعات پرطرفدار روز را نیز پیدا کنید. آنها را در کسب و کارتان بگنجانید.
2: درج محتواهای بصری
اغلب فعالان دنیای توییتر بیشتر بر روی پستهای نوشتاری مانور داده و ترجیح میدهند بخشهای بصری را به اینستاگرام منتقل کنند. اما راز متفاوت بودن در این است که متفاوت رفتار کنید. بد نیست گاهی محتواهای بصری و چند عکس از محصولات خود را نیز در این فضا بگنجانید.
حالا توییتر انعطاف بیشتری داشته و افراد فعال نیز از محتواهای بصری استقبال زیادی میکنند. دفعه بعدی که میخواهید روی یک توییتر پر مخاطب و تمرکز کنید، اندکی بخش بصری به آن اضافه کنید؛ مطمئنا مخاطبان بیشتری آن را دیده و میپسندند. با این روش شانس فالوو شدن خود را نیز افزایش میدهید.
3: از هشتگهای ترند و مرتبط استفاده کنید
شاید برایتان جالب باشد بدانید، آمارها نشان میدهد توییتهایی که در آن از هشتگهای درست استفاده شده، 40 درصد بیشتر شانس پرموت شدن دارند. از حالا تمرین کنید 3 هشتگ مهم توییتر که مرتبط به کارتان است را در نوشتههای خود بگنجانید.
میتوانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل توییتر استفاده کنید و جدیدترین هشتگها و ترندهایی که مردم دنبال میکنند را پیدا کنید. قدرت هشتگها را نباید در این فضا دست کم گرفت که استفاده درست آنها میتواند حجم زیادی از فالوورهای علاقهمند را به سمت شما بکشاند.
4: با دیگر کاربران تعامل داشته باشید
اصلیترین راز دیده شدن در این فضا تعامل است. سعی کنید تا جای ممکن با دیگران تعامل داشته باشید. این تعامل شما با کاربران دیگر به عنوان یک برند، نه تنها به اعتبار شما میافزاید، بلکه پستهای شما را در تایملاین دیگر افراد به نمایش میگذارد.
همین یک حرکت میتواند شانس دیده شدن شما را تا حد زیادی افزایش دهد. بدون این که تبلیغ کنید، در تایملاین دیگران دیده میشوید و در صورتی که مطالبتان جذاب باشند، افراد بیشتری تمایل دارند تا شما را فالوو کنند.
5: افرادی را فالوو کنید که چیزی نمیفروشند
شاید برایتان این موضوع عجیب باشد. اما بد نیست افرادی را در لیست فالووینگهای خود داشته باشید که در کار خرید و فروش یا تجارت نیستند. این افراد دایره مخاطبان متفاوتی داشته و به طور خودکار شما را به افرادی مرتبط میکنند که شما را ندیدهاند. شانس دیده شدن خود و در کنارش فالوو شدن را با این روش افزایش میدهید.
6: داستان برند خود را به اشتراک بگذارید
در فضای توییتر، هیچ چیز جذابتر از روایت داستان پر فراز و نشیب یک برند نیست. سعی کنید داستان اتفاقاتی که برایتان پیش آمده و تلاشهایی که برای تبدیل شدن به یک برند و راهی که میخواهید در آینده طی کنید را به اشتراک بگذارید. بدون شک مخاطبان بیشتری سعی میکنند با شما ارتباط برقرار کنند.
7: به معرفی خود در توییتر بسنده نکنید
همیشه دید وسیعترین نسب به کسب و کارتان داشته باشید. قرار نیست تنها جایی که در آن فعالیت میکنید توییتر باشد. خود را محدود به یک شبکه اجتماعی نکنید. در شبکههای اجتماعی دیگر فعالیت کنید. میتوانید مطالبی که در توییتر منتشر میکنید را برای مثال در صفحه اینستاگرامتان نیز پرموت کنید.
حتی میتوانید از کاربران سایر شبکههای اجتماعیتان بخواهید شما را در توییتر دنبال کنند و مطالبتان را لایک و کوت کنند.
8: مدام رفتار رقبای خود را بررسی کنید
چه بخواهید چه نخواهید، فضای حاکم بر توییتر رقابتی است و بهترین کار برای پی بردند به جدیدترین ترندها و جدیدترین روشهای جذب مخاطب، دنبال کردن رقبا است. همیشه صفحات آنها را چک کنید و از مطالب پر مخاطب و پر لایکشان الهام بگیرید. یادتان باشد تقلید نه! فقط الهام گرفتن و سرنخ گرفتن برای چیزی که میتواند فالوورهای بیشتری به سمت شما روانه کند.
9: توییت در زمان مناسب
توییتهای شما تا زمانی فایده دارند که در زمان درست به نمایش درآیند و اصطلاحا کاربران در تایملاین حضور داشته باشند. به کمک ابزارهای حرفهای که طراحی شده، میتوانید ساعت حضور و فعالیت کاربران این شبکه اجتماعی را پیدا و در همان زمانها مطالب خود را منتشر کنید.
10: استفاده از رباتهای افزایش فالوور مناسب
تا بحث ابزار به میان آمد، حتما در لیست کارهایی که برای جمع کردن فالوور در توییتر انجام میدهید، استفاده از رباتها را نیز بگنجانید. رباتهایی وجود دارند که کارها را به صورت خودکار و به صورت زمانبندی شده برایتان انجام میدهند. یکی از بهترین نمونهها در این زمینه ربات افزایش فالوور توییتر کاربر مجازی است. رباتی که به لطف رفتارهای کاملا انسانی و قابلیتهایی مانند لایک و فالوو خودکار، سرعت انجام کارهایتان را افزایش میدهد و به صورت هوشمندانه حتی با فالو کردن صفحات مرتبط با کسب و کارتان، آنها را ترغیب میکند توییتهای شما را بررسی کرده و حتی آنها هم شما را فالوو کنند.
این یعنی به کمک این ربات تعامل خود را افزایش داده و شانس جذب فالوور خود را به طرز چشمگیری افزایش میدهید.
سخن آخر
داشتن فالوور در دنیای توییتر بزرگترین سرمایهای است که میتوانید برای کسب و کارتان فراهم کنید. فالوورهایی که توییتهای شما را با رغیب دنبال میکنند و آنها را با دیگران به اشتراک میگذارند. اما نکته مهم این است که چطور کاربران را توییتر را ترغیب کنید که شما را دنبال کرده و مطالب شما را لایک کنند. در این مطلب به بیان 10 راهکار حرفهای و کاربردی در این زمینه پرداختیم. میتوانید با استفاده از آنها به افزایش فالوورهای خود در توییتر کمک کنید.